Zoek een tegenstander voor non-warhammer miniature game.

Hoi, ik ben... en alle toernooien, evenementen en persoonlijke afspraken kunnen hier geplaatst worden.

Zoek een tegenstander voor non-warhammer miniature game.

Berichtdoor Everkill » 03 jan 2020, 23:53

Hey allemaal,

Ik ben sinds 8ste editie binnen kwam rollen een beetje van warhammer afgestapt. Hoewel ik nog al mijn modellen heb en ook meer blijf binnen halen, vindt ik het spel niet zo intersant om te spelen.

Ik heb daarom een hoop andere intressante spellen binnen gehaald. Nu heb ik een paar al flink gespeeld en een paar wat minder. Ik zocht in een tegenstander/ groep (als er genoeg interesse is) om eens mee af te spreken.

De spellen die ik inmiddels in huis heb gehaald zijn:
Dropzone commander
Dropfleet commander
Bloodbowl
Batman miniature game
Marvel crisis protocol
Xwing
Dr who: exterminate
Full thrust
Necromunda

Verder als er genoeg interresse is kan ik ook voor de bord spellen
Mansion of madness
The others
Een spel klaar zetten

Persoonlijk heb ik eigenlijk wel zin om eens een van de commander spellen te spelen, maar er is een rede dat ik al deze spellen op noemde. ;) Als je interrese hebt in een ander spel zeg het maar!
We have you surrounded, at least from this side!
Everkill
Brigadier General
Brigadier General

Medals: 2
SLS Lid Supreme (1) Clash of the Gangbangers (1)

Re: Zoek een tegenstander voor non-warhammer miniature game.

Berichtdoor rcp77 » 04 jan 2020, 14:21

Hey Colin, alles goed? Voor mij heel herkenbaar: sinds de 8e editie heb ik ook weinig trek meer in 40k... Modellen zijn tof en ik heb zelfs nog een keer de Rogue Trader Killteam box gehaald, maar los van de modellen boeit het me ook niet heel erg... De afgelopen jaren ben ik vooral bezig geweest met BloodBowl en nu vooral Necromunda.

We hebben een actieve Necromunda campaign; als je wilt, kun je daar natuurlijk bij aanschuiven! Hoe meer, hoe beter!! Zie het aparte deel op: https://www.sweetlakesentinels.nl/forum/viewforum.php?f=59. De campaign staat ook op Yaktribe: https://yaktribe.games/underhive/campaign/sls_bulkhead_bonanza.2874/.
We zijn al wat verder in de campaign, maar als je nu wilt aanschuiven, dan hebben we huisregels gemaakt om een goede kickstart te maken. Ik ben een paar weken geleden zelf nog weer met een nieuwe gang gestart in de campaign en dat is echt geen belemmering.

Bloodbowl heb ik al een tijd niet meer gespeeld, misschien moeten we daar dit jaar ook maar weer eens mij beginnen... Ik heb wel zin om een keer met mijn Skaven team aan de slag te gaan.

De rest van de door jou genoemde games heb ik niet (op een first edition startset X-Wing met een paar extra modellen na, maar geen idee hoe compatible dat is met de huidige editie). Batman lijkt me wel tof (sinds ik Gotham heb gezien, leek me die wel cool), maar ik ga niet meer investeren in andere tabletop games voorlopig; ik heb er echt geen tijd voor....
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Everkill » 13 jan 2020, 11:15

Hey RCP,

Sorry voor mijn late reactie. Ik had een hele uitgebreide reactie geschreven, maar te lang gewacht om hem te posten en boop 20 minuten aan mobiel typ werk weg. Daarna kreeg ik ook nog een naar gevalletje nurge over mij heen dus geen prettige week voor mij. :(

Ik zou best wel weer is eens mijn necromunda modellen willen gebruiken. Misschien kan ik zelfs mijn gang recycelen? Anders probeer ik wel om een derde keer op een rij mijn gangleader een old battlewound te geven. (Is mij voorheen drie keer gebeurt) Gebruiken jullie de oude ruleset of de nieuwe?

Ik heb al wel een paar potjes bloodbowl gespeeld, helaas is mijn team niet zo popular bij mijn groep aangezien ze de nare gewoonte hebben om halve teams dood te slaan.

De regels zijn tussen de versies niet echt veranderd, voornamelijk updates in hoe de punten telling wordt gedaan ( word nu via de app gedaan, ik heb er eigenlijk wel spijt van dat die conversion kit heb gekocht want ik speel het niet veel meer. Ik heb voor batman veel te veel uitgegeven: ik heb de twoface, ventrilloquist, harley quinn, gotham city sirens, gorrila grod, riddler, batman en joker crews, plus mercenarys zoals solomon, firefly, blackmanta en harley quinn (mercenary versie). Daar bovenop heb ik ook nog wat henchman expensions voor de crews, dus ik kan makkelijk introductie potjes geven!
Everkill
Brigadier General
Brigadier General

Berichtdoor rcp77 » 13 jan 2020, 12:39

We spelende nieuwe ruleset, inmiddels ook met alle boeken (dus ook Book of Peril, Book of Judgement en Book of Ruin), maar dan wel een Dominion campaign met daarboven op de regels van Law and Misrule (dus met Rackets e.d.). Maar voor een introductiepotje maakt dat allemaal niet zo uit.

Welk team heb je met Blood Bowl? Ik heb zelf twee seizoenen Orcs gespeeld, en ondanks dat ik een superhard team heb (4 Black Orcs, een troll, en 4 Blitzers, waaronder een met S4), sloegen ze bij mij zelfde een deuk een in pakje boter...

Batman vind ik zeker wel een keer leuk om te potje te proberen!
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
rcp77
General
General

Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Everkill » 15 jan 2020, 13:48

Hoe veel verschillen die regels van de huidige? Ik ging er eigenlijk een beetje van uit dat necromunda een rerelease van de community editie was (ik heb het systeem sindsdien dan ook niet aangeraakt.)

Ik speelde beide keren Kemri, die 4 vrij harde mummies hebben. In theorie vrij moeilijk te spelen, maar aangezien ik altijd andere teams knockout sla is het toch weer makkelijker.

Batman is vrij intressant aangezien het een planning fase heeft zoals xwing waar je punten stopt in verschillende acties van je modellen (lopen, verdedigen, schieten of speciale acties) . Dit kan alleen een tijdrovend process zijn. Het heeft net zoals necromunda ook veel terrein nodig aangezien het zich afspeeld op de straten van gotham. Ik weet niet hoe veel terrein er beschikbaar is in julllie locatie maar zou dat voldoende zijn?
Everkill
Brigadier General
Brigadier General

Berichtdoor rcp77 » 15 jan 2020, 18:53

Necromunda is wel flink veranderd. Is meer "I go, you go" geworden. Nog wel in basis dezelfde soort gangs, maar accenten zijn wat anders geworden. Modellen moet je over het algemeen goed kunnen gebruiken. De manier van balanceren is anders geworden, en je krijgt geen Income of XP bonussen meer voor het spelen tegen grotere gangs. Maar er zijn wel veel scenario's waarbij je maar met een beperkt deel van je gang speelt (soms ook volledig random welke modellen dat zijn), zodat je in aantal fighters minder last heb van grote verschillen tussen startende gangs en zeer ervaren gangs.
Daarnaast is er een onderscheid tussen een 3D variant (terrain heavy tafel zoals ook bij oude Necromunda), en een 2D bordspel variant. De 2D versie (Zone Mortalis) moet je dan meer zien als gevechten in een complex/bunker/rioleringsstelsel, en speelt eerlijk gezegd ook erg leuk. Sindskort is er ook een 2,5D tussen variant: wel speelbord, maar met toch wat 3D elementen erbij.

Khemri kan inderdaad best hard zijn bij BB.

Batman ben ik wel benieuwd naar. En terrein op locatie is aan het toenemen, maar ik kan sowieso zelf meer dan voldoende meenemen...
rcp77
General
General

Berichtdoor timbosix » 15 jan 2020, 19:34

als meerdere mensen ook interesten hebben wil ik nog steeds eens mansion of madness proberen :D
"Lead us from death to victory, from falsehood to truth.
Lead us from despair to hope, from faith to slaughter.
Lead us to His strength and an eternity of war.
Let His wrath fill our hearts.
Death, war, and blood;
in vengeance serve the Emperor and the name of Dorn!"
timbosix
General
General

Berichtdoor TLRonin » 15 jan 2020, 20:16

Wanneer ik m'n Project Genesis boeken binnen krijg dan zou ik daar wel eens een potje mee willen doen.
TLRonin
General
General

Medals: 11
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1) Medal of Honor (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Transporter (2) The Forgotten Colony Silver (1)
Rise of the Beast Ribbon (1)

Keer terug naar Stel jezelf voor of zoek een tegenstander! Toernooien en afspreken!