Vragen m.b.t. regels

Re: Vragen m.b.t. regels

Berichtdoor timbosix » 06 aug 2019, 15:22

lel, dat krijg je ervan als je als eerste na je wekker de forum gaat checken xD
"Lead us from death to victory, from falsehood to truth.
Lead us from despair to hope, from faith to slaughter.
Lead us to His strength and an eternity of war.
Let His wrath fill our hearts.
Death, war, and blood;
in vengeance serve the Emperor and the name of Dorn!"
timbosix
General
General

Berichtdoor rcp77 » 07 aug 2019, 22:30

Lijkt een beetje op BloodBowl Inducements.
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor NutTownTau » 19 aug 2019, 21:06

Hoe staan we tegenover het gebruik van "dubbele" kaartjes? Hoewel ik niet mag klagen over hoe mijn battle tegen Taras is verlopen.. had ik in mijn eerste beurt shooting toch een nare verassing in de vorm van "click..." gevolgd door nog een "click
...". Taras had er hier een van gekozen, en de tweede had ik at random uit zijn deck getrokken.

Het verbaasde mij eigenlijk nogal dat dezelfde kaart in meerdere decks zit. En ik weet ook niet hoe vaak het voorkomt, maar als we zelf kaartjes/decks gaan printen is het wel iets om in gedachte te houden.
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor tarasteunissen » 20 aug 2019, 09:20

Ik denk dat we het verkeerd gedaan hebben:

“Each player prepares their deck of Tactic cards - by default this is one of each Gang Tactics card, plus any house Tactics cards relating to their gang’s House (for example, an escher gang would take one of each Gang Tactics card and one of each House Escher card).”
- Rulebook, pagina 118

Rob heeft een Excel gemaakt waar alle kaarten in staan en waarin je ook kunt ‘rollen’. Misschien goed om die te gaan gebruiken? Of een tabel ofzo? Ik lan de Orlock kaarten nergens meer vinden namelijk, behalve voor shitloads of money op eBay dan :x
tarasteunissen
Gunnery Sergeant
Gunnery Sergeant

Berichtdoor rcp77 » 20 aug 2019, 10:20

Oh, die regel had ik ook gemist! Erg fijn, voorkomt dat men erg nasty decks kan bouwen. Opvallend is overigens wel dat ook in sommige sets met house cards er dubbele "algemene" kaarten zitten. Er staat natuurlijk wel "by default", dus je kunt afspreken dat je wel je eigen deck mag bouwen.

Persoonlijk ben ik wel voorstander van een "highlander" regel.

En natuurlijk deel ik graag mijn excel met wie daarin geïnteresseerd is. Stuur dan maar even een mailtje..
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
rcp77
General
General

Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor NutTownTau » 20 aug 2019, 10:39

Als de default optie is dat je maar 1 van elke kaart mag hebben dan ben ik het daar zeker mee eens. Voor het merendeel van de kaarten zou het niet eens zo heel veel uitmaken, maar er zitten er een aantal tussen die gewoon naar zijn als je tegenstander ze speelt, en als je die dan ook nog eens 2x voorgeschoteld krijgt.
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor tarasteunissen » 20 aug 2019, 15:21

rcp77 schreef:Persoonlijk ben ik wel voorstander van een "highlander" regel.

Wat is dat, there can be only one?

Ik zou zeggen om het dan eerlijk te houden dat we een tabel (voor elke gang de algemene+specifics) maken waar we van rollen, of dus de excel van Rob. Al heb ik meestal geen PC bij de hand.

De kaarten in het deck van de boxed set zijn nog netjes hoor, vergeleken met de house specifics...
tarasteunissen
Gunnery Sergeant
Gunnery Sergeant

Berichtdoor rcp77 » 20 aug 2019, 19:00

De term Highlander in gaming taal komt uit Magic the Gathering. Vernoemd naar de oude TV serie met het motto “There can be only one” inderdaad. Bij MtG hield het in dat je - behalve basic landjes - alleen maar unieke kaarten mocht hebben.
rcp77
General
General

Berichtdoor rcp77 » 20 aug 2019, 19:02

Wat mij betreft hoeft het niet heel formeel gereguleerd te worden, zolang we als uitgangspunt maar hebben dat het om een lange lijst of een dikke stapel kaarten moet gaan (minimaal 40?) en geen dubbelingen.
rcp77
General
General

Berichtdoor DeathKorps » 30 aug 2019, 08:44

Het lijkt mij wat eerlijker wanneer je maar 1 deck gebruikt. Elk deck heeft één kaas kaart die GW er in heeft gestopt zodat je het deck koopt. Als je alle decks gebruikt en je speelt een scenario dat je twee of drie kaarten uit mag zoeken dan kan het wel heel nasty worden.

Vraag over een situatie die gister voorkwam:

Ik schiet op een webbed poppetje die op de grond ligt. Ik doe 1 flesh wound, staat hij dan automatisch op (zo hebben we het voor het gemak maar wel gedaan)?
DeathKorps
Lieutenant General
Lieutenant General

Medals: 4
Gouden Schilder Medaille (2) Zilveren Schilder Medaille (1) Clash of the Gangbangers (1)

VorigeVolgende

Keer terug naar [SLS Necromunda Campaigne] Bulkhead Bonanza!