Campaign Rules

Re: Campaign Rules

Berichtdoor rcp77 » 14 jun 2019, 12:48

Oudere regels gaven twee simpele bonussen: extra XP voor iedere ganger die meedeed en extra creds voor je gang na afloop. De hoeveelheid ervan was afhankelijk van het verschil in gangrating.
Hoewel ik de House Favour in het algemeen wel erg leuk vind, vind ik de oude optie inderdaad wel beter. Hoewel "rolls van 13+" wel héél hard aantikken om om het gat te verkleinen, hoor!

Misschien leuk om qua Houserule over na te denken voor een tweede variant van de House Favour, waarbij je zelf mag kiezen welke je gebruikt:
> origineel: 2D6+X, waarbij X gelijk is aan het aantal gangs in de campaign dat een hogere rating heeft (o.b.v. van ranking dus), tot een maximum van +3.
> underdog: 2D6+Y, waarbij Y gelijk is aan het aantal punten verschil dat jouw gangrating lager is dan die van je tegenstander, gedeeld door 100 en afgerond naar beneden, tot een maximum van +4. Als je één random Tactics Card opgeeft, dan zelfs maximum van +5.

Zoiets?

Daarnaast ben ik er ook wel een voorstander van om bij grote verschillen de XP-bonus groter te maken voor de underdog:
Per volledige 250 punten: +1 extra XP voor iedere deelnemer

En bij winst door een gang die minimaal 250 punten lagere gangrating heeft: nog +1 extra XP voor iedere deelnemer.

Daarmee wordt het inderdaad veel interessanter om tegen zwaardere gangs te spelen, met alle risico's en kansen die er dan bij horen! (en dus voor de top-gang ook makkelijker om tegenstanders te blijven vinden).
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Vorige

Keer terug naar [SLS Necromunda Campaigne] Bulkhead Bonanza!