Campaign Rules

Re: Campaign Rules

Berichtdoor tarasteunissen » 13 mei 2019, 15:33

DeathKorps schreef:Klinkt goed om alleen fractie only kaarten te gebruiken en later te evalueren.
Echter GSC die Orlock only kaarten gebruiken vind ik wel een beetje dubieus.

Is dit nu de regel voor de campaign; iedereen gebruikt alleen de cards die gelden voor hun eigen gang? (En GSC als Orlock, Chaos als Cawdor)
Gebruiken jullie verder de regels zoals in het boek? Ik heb er nog geen ervaring mee, maar wel gelezen dat sommige kaarten echt heftig kunnen zijn, en vooral in combinatie met het feit dat je ze (bij sommmige scenario’s?) zelf mag kiezen.
tarasteunissen
Gunnery Sergeant
Gunnery Sergeant

Berichtdoor rcp77 » 13 mei 2019, 15:40

Tot nu toe heb ik nog geen kaarten gebruikt. Ik heb het gevoel dat ik nog steeds de regels en gameplay beter moet kennen...
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor tarasteunissen » 13 mei 2019, 16:02

Dat vind ik ook prima. Misschien is het een idee om de cards in de volgende phase te gaan gebruiken? Dan kunnen we ze af en toe eens proberen en nadenken over een (enigszins) waterdicht systeem.

Il hen een PDF waar alle gang tactics in staan. Zal die wel even uitprinten voor morgen. Zat er aan te denken om daar misschien een deck van te maken. Even uitprinten op karton ofzo.
tarasteunissen
Gunnery Sergeant
Gunnery Sergeant

Berichtdoor DeathKorps » 14 mei 2019, 09:09

Ik vind de kaartjes wel leuk. Na fase 1 gaan we ze evalueren of ze niet ongebalanceerd zijn.
DeathKorps
Lieutenant General
Lieutenant General

Medals: 4
Gouden Schilder Medaille (2) Zilveren Schilder Medaille (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor DeathKorps » 15 mei 2019, 21:01

tarasteunissen schreef:Dat vind ik ook prima. Misschien is het een idee om de cards in de volgende phase te gaan gebruiken? Dan kunnen we ze af en toe eens proberen en nadenken over een (enigszins) waterdicht systeem.

Il hen een PDF waar alle gang tactics in staan. Zal die wel even uitprinten voor morgen. Zat er aan te denken om daar misschien een deck van te maken. Even uitprinten op karton ofzo.

Ik krijg nu door dat je met die kaarten een klein beetje de balans tussen twee gangs kan herstellen. Zo mocht ik tegen Rob met 1 extra kaart beginnen per 100 Gang Rating verschil. En die verschillen beginnen nu al aardig op te lopen.
DeathKorps
Lieutenant General
Lieutenant General

Gouden Schilder Medaille (2) Zilveren Schilder Medaille (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor tarasteunissen » 15 mei 2019, 22:20

Wij waren ze dus helemaal vergeten... :?

We hebben toen na de game nog vier kaarten getrokken en bekeken en dat had best wel interessant kunnen zijn denk ik!
tarasteunissen
Gunnery Sergeant
Gunnery Sergeant

Berichtdoor rcp77 » 16 mei 2019, 09:49

Voor mij was het de eerste keer met kaarten; het viel me mee hoeveel impact het had op de complexiteit (aangezien ik nog steeds overal over moet nadenken), maar ze voegen zeker wat extra jeu toe. En zorgen inderdaad voor wat meer gelijkheid bij grote verschillen in Gangrating.
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
rcp77
General
General

Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor DeathKorps » 14 jun 2019, 11:04

Ik zie dat Rob een leuke bonus heeft binnengehaald met de House Favours.
Maar zijn deze regels niet bedoeld om de verschillen tussen alle gangs zo klein mogelijk te houden? Het lijkt mij logischer dat je alleen als underdog op deze tabel gooit.
DeathKorps
Lieutenant General
Lieutenant General

Berichtdoor rcp77 » 14 jun 2019, 11:14

Als Underdog heb je grotere kans op betere bonussen. De grootste bonus (Ganger met 2D6 XP en maximaal 100creds aan gear) is alleen te behalen door underdogs. Die heeft Timbo binnengehaald!
Als "top dog" heb je zelfs een risico om een Juve te verliezen die je als underdog niet hebt.

Overigens was dit zeker een erg prettige Favour (D3+1 fighters krijgen D6 XP erbij), alleen rolde ik daarna niet echt geweldig en werd het uiteindelijk 2XP erbij bij slechts 2 fighters...
rcp77
General
General

Berichtdoor DeathKorps » 14 jun 2019, 11:38

De bonus voor de underdog vind ik wel erg mager (net als de penalty voor de upperdog). En ook waarop de bonus is gebaseerd: ranking ipv gang rating.
Het is nu helemaal niet aanlokkelijk om tegen iemand te vechten met een 1000 pt hogere rating. Ik kan mij herinneren dat je met de oude regels dan gegarandeerd erg veel bonus krijgt.
DeathKorps
Lieutenant General
Lieutenant General

VorigeVolgende

Keer terug naar [SLS Necromunda Campaigne] Bulkhead Bonanza!