40k campaign

Spelregels bespreken of taktieken voorleggen? Leg hier je 40K vragen voor.

40k campaign

Berichtdoor NutTownTau » 07 dec 2018, 14:36

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wanneer het uitkomt, maar met het 'Vigilus Defiant' boek heeft GW wel mijn interesse voor een nieuwe campaign geprikkeld.

Aangezien we het allemaal een stukje drukker lijken te hebben is een campaign zoals we in het verleden georganizeerd hebben (Lost Colony, Rise of the Beast) naar mijn idee geen haalbaar streven. Dus ik wil graag na gaan denken over een nieuwe campagne, en hoe we hier met zo veel mogelijk leden lol van kunnen hebben. Daarvoor moeten we denk ik een tussenweg vinden tussen een gesloten campaign (Hour of the Wolf) die destijds gespeeld is tussen 4 leden, en een grote complexe campaign die we met het hele forum spelen. Misschien zelfs een combinatie van killteam en 40k, zodat de mensen die minder tijd (of poppen) hebben ook mee kunnen doen.

Voordat ik hier (te veel) tijd in ga stoppen, zou ik het fijn vinden als ik weet hoeveel mensen er interesse hebben om mee te doen, met welk leger ze zouden willen spelen, en hoe vaak ze denken te kunnen spelen. Als iedereen die interesse hier onder zou kunnen reageren in het format van mijn post hieronder; dan ga ik kijken of ik een opzetje voor een campaign kan maken.
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Re: 40k campaign

Berichtdoor NutTownTau » 07 dec 2018, 14:39

Naam: Nuttowntau
40k Leger: Imperial Guard
Killteam: (mischien) Imperial Guard

Beschikbaarheid: 1 a 2 battles per maand

Wensen & Suggesties: ...
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)

Berichtdoor Daniel » 07 dec 2018, 18:11

Daniel
Hive Fleet Myrkridian, Tyranids
Kill team; nee
Beschikbaarheid: eens per maand moet sowieso wel lukken, 2 if permitted.
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor Grinning Goblin » 07 dec 2018, 18:39

Naam: Grinning Goblin
40k leger: Death Guard
Kill Team: Gellerpox Infected / Death Guard

Beschikbaarheid 1 of 2 40k battles per maand, van kill team meer.

Wensen & suggesties:

Toevallig, wou net een post over een campaign schrijven. :D

Wat ik wou voorstellen is om een narrative campaign te spelen, maar met een laag aantal punten. Zodat je niet al te lange potjes hebt. Misschien in combinatie met kill team inderdaad, hierbij denk ik dan vooral aan indoor battles (Necromunda borden bijvoorbeeld, lijkt mij erg gaaf!).

Ik wil graag power level 30 doen, omdat ik een Death Guard leger aan het plannen ben (uitbreiden op mijn Death Guard kill team). Power level omdat het narrative is, en omdat ik niet wil dat bepaalde opties van een squad niet genomen kunnen worden omdat er geen punten meer voor zijn. Ik weet dat power level niet populair is, maar ik wil het graag proberen.

Dit kunnen we ook in combinatie doen met een soort path to glory, iedere ronde wat power level erbij tot een maximum van 60.

Nog een idee wat ik heb is om aan "kill zones" te doen. We rollen voor de battle op welke kill zone we spelen. Bijvoorbeeld city/urban, deathworld forrest, munitorum Environment, enzovoorts. Ieder met regels afgekeken van de kill zones van kill team.

Ik weet niet precies wat het Vigilus Defiant boek inhoud, maar het idee om alles op een planeet te doen lijkt mij ook erg gaaf.

Dus lage punten prima, anders alleen kill team.

Edit: Ik lees net de post op Warhammer community, precies wat ik bedoelde! :lol:

Naam: Grinning Goblin
40k leger: Death Guard
Kill Team: Gellerpox Infected / Death Guard
Laatst bijgewerkt door Grinning Goblin op 07 dec 2018, 20:50, in totaal 1 keer bewerkt.
Grinning Goblin
Gunnery Sergeant
Gunnery Sergeant

Berichtdoor NutTownTau » 07 dec 2018, 20:41

Het "nadeel" van een narrative campaign is dat het best lastig is om er een te ontwerpen waar meerdere spelers aan mee kunnen doen. Maar we kunnen wel proberen wat elementen/scenario's in te bouwen.

Ik ben zelf benieuwd naar het nieiwe boek, ik vraag me af wat er allemaal in het boek staat. Aangezien alles "simpeler"/snellet wordt gemaakt, zitten er hopelijk een paar suggesties in waar we iets leuks van kunnen maken.
NutTownTau
General
General

Berichtdoor JasperA » 08 dec 2018, 19:28

Ik ken deze campaign nog niet, maar ik zou in het nieuwe jaar wel weer wat willen spelen. Nu ook Blood bowl campagne weer afgelopen is. Ik zou dan 1 keer per maand/2 maanden kunnen spelen. Wordt dan Space marines denk ik. Ik speel bijna nooit meer dus ik laat het aan de anderen over om suggesties voor het format en regels te doen. Zolang het maar gezellig wordt vind ik het best.
JasperA
General
General

Medals: 6
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
SLS Lid Supreme (1) Tournament Apprentice (1) Transporter (1)

Berichtdoor julien guijt » 08 dec 2018, 20:39

Julien
Orks
1x per maand zeker wel
julien guijt
General
General

Medals: 3
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Tournament Veteran (1)

Berichtdoor rcp77 » 08 dec 2018, 21:50

Lijkt mij vanaf februari ook weer erg leuk om het weer op te pakken. Ik ben er flink uit geweest, dus moet me wel weer helemaal verdiepen.

Gelukkig heb ik zat modellen liggen ;-)
Ik ga dan of voor Harlequins of voor Ultramarines.
In principe moet 1x per maand wel lukken dan.
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor timbosix » 08 dec 2018, 23:03

Naam: Timbosix
40k Leger: Space Marines
Killteam: Tyranids
Beschikbaarheid: tussen de 1 en 2 keer halfmaandelijks
Wensen & Suggesties: Ik heb echt weer eens zin in een 1250+pts potje, maar kill team is ook leuk, ik heb alleen geen (interesse in) necromunda :oops:
"Rules wise, Chainswords are just as effective as a combat knife.
But!
they do look hella awesome."
timbosix
Lieutenant General
Lieutenant General

Keer terug naar Warhammer 40K