Hraldir's Pack, Conquerors of the Wulfen, Sons of the Russ

Hraldir's Pack, Conquerors of the Wulfen, Sons of the Russ

Berichtdoor rcp77 » 12 aug 2014, 21:56

Ok, het besluit is genomen: mijn kleine legertje worden Space Wolves, maar dan nét iets anders.

Achtergrond: In de aftermath van de Horus Heresy is eenmaal getracht een Successor Chapter van de Space Wolves op te richten; de Wolf Brothers. Door een genetische fout - de Mark of the Wulfen - is dit chapter in verval geraakt en uiteindelijk door de Inquisition vernietigd en zijn er geen nieuwe officiële Successor Chapters gestart.
Wolf Priest Thrar "Wyrmblade" Hraldir ontdekte de fout in de 'Canis Helix' en is experimenten gestart om tot een zuiver gene-seed te komen. Zijn experimenten waren toenemend succesvol, maar net voor zijn grote succes viel de Daemon Primarch Magnus the Red van the Thousand Sons op slinkse wijze Fenris binnen en vermoordde hij Thrar en sloopte zijn laboratorium, en daarmee alle kansen voor de nobele Space Wolves om een Successor Chapter te krijgen. (Tot hier: bron: http://warhammer40k.wikia.com/wiki/Wolf_Brothers)
Onbekend voor iedereen, bleek hij toch één succesvol resultaat te hebben geboekt en een Space Wolf met zuiver gene-seed te hebben gecreëerd, die als zijn zoon werd opgevoed: Hraldir Thrarson. Hraldir groeide op en ontwikkelde zich tot een machtige Space Wolf en intelligente Wolf Priest. Tijdens zijn studie ontdekte hij verloren gewaande documenten van Thrar en ontdekte de waarheid. Hij stortte zich op de documenten en experimenteerde met zijn eigen gene-seed en wist het laatste stapje van zijn vaders onderzoek te repliceren. Toen hij zijn ontdekkingen aan Harek Eireik Eireksson, de toenmalige Great Wolf, bekend maakte, zag deze de kansen op een grote toekomst voor de Space Wolves, maar ook het grote risico op vernietiging door een verbitterde Magnus the Red of door een overijverige Inquisition.

Hij liet Hraldir met een klein groepje vertrouwelingen naar Kaeriol - de oude thuisplaneet van Wolf Brothers - gaan en daar in het geheim een Successor Chapter starten onder de naam "Conquerors of the Wulfen". In de milennia erna is dit kleine groepje langzaam maar zeker gegroeid tot de huidige grootte van drie Great Companies; ondanks alle geheimen worden zij met regelmaat bestookt door Thousand Sons en ondanks alle onderzoek blijkt het nieuwe zuiver gene-seed moeilijk te cultiveren, waardoor de groei van het dit nieuwe chapter heel langzaam - maar zeker - gaat.

Vanwege de kleine grootte van het Chapter en vanwege het geheime karakter ervan, gaan er zelden grote aantallen Conqueror's of the Wulfen op pad; wel zijn er continu kleine packs op pad, in stilte jagend op Thousand Sons en andere vijanden van The Imperium. Een van deze packs wordt geleid door een nieuwe Thrar "Wyrmblade" Hraldir, een directe nazaat van Hraldir Thrarson.

Zodra ik mijn Codex heb, zal ik eens gaan kijken hoe mijn band opgebouwd gaat worden. Het zal in ieder geval in eerste instantie volledig gebaseerd zijn op modellen uit de Stormclaw set, in de toekomst wellicht aangevuld met een paar extra modellen. Het is in ieder geval zeker niet mijn bedoeling om in totaal meer dan 1500 punten aan Space Wolves te hebben in de komende jaren.
Kleurschema zal wit/grijs worden, met gele en zwarte accenten.
Laatst bijgewerkt door rcp77 op 13 aug 2014, 11:28, in totaal 5 keer bewerkt.
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Re: Hraldir's Pack, Conquerors of the Wulfen, Sons of the Russ

Berichtdoor rcp77 » 12 aug 2014, 22:05

Qua kleurschema heb ik dit een beetje als voorbeeld:

Afbeelding

Afbeelding
Bron: http://fromthewarp.blogspot.nl/2012/01/how-to-paint-space-wolves-armour.html

Ik wil het echter wel volledig met GW-producten verven (simpelweg omdat ik daarmee ervaring heb), dus het eindresultaat zal wel gaan verschillen.
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
rcp77
General
General

Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Singleton Mosby » 12 aug 2014, 23:00

Heel erg cool! Ik moet zeggen dat de puppies met wit/lichtgrijs erg goed uit de verf komen.
Singleton Mosby
General
General

Medals: 16
Gouden Schilder Medaille (4) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1)
Blog Meister Veteraan (1) Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) The Renegade Crown Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Daniel » 12 aug 2014, 23:10

Pretty! Wel moeilijk effect, maar denk dat het wel erg rewarding kan zijn :D
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor TLRonin » 13 aug 2014, 07:59

Ah, ook Space Wolves? En het kleurschema dat we via de mail besproken hebben, cool. Ik ga nog even nadenken over een kleurschema nadat ik de codex heb. Verhaaltje wat je er bij hebt bedacht is ook wel vet.
TLRonin
General
General

Medals: 11
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1) Medal of Honor (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Transporter (2) The Forgotten Colony Silver (1)
Rise of the Beast Ribbon (1)

Berichtdoor NutTownTau » 13 aug 2014, 09:00

Klinkt als een cool verhaal, en ziet eruit als een gaaf kleurschema
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Singleton Mosby » 13 aug 2014, 09:13

Daniel schreef:Pretty! Wel moeilijk effect, maar denk dat het wel erg rewarding kan zijn :D

Wat is een moeilijk effect, witte armour?
Singleton Mosby
General
General

Medals: 16
Gouden Schilder Medaille (4) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1)
Blog Meister Veteraan (1) Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) The Renegade Crown Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Daniel » 13 aug 2014, 09:37

een mooi, contrast wit realistisch armor vind ik altijd vrij pittig om voor elkaar te krijgen. Dekt moeilijk, vergt veel geduld om een aantal lagen over elkaar heen te kwasten en elke imperfectie wordt geamplificeerd door het contrast.

Maar als het lukt is het in één keer ongelofelijk awesome :D
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Berichtdoor rcp77 » 13 aug 2014, 09:43

Ok, dit wordt het lijstje om mee te starten.

Team Leader: Thrar "Wyrmblade" Hraldir - 24
Core: Harek (Bloodclaw) - 12
Core: Eireik (Bloodclaw) - 12
Core: Skjaff (Bloodclaw) - 12
Special: Beorg (Terminator Wolf Guard) - 33
- Power Fist & Heavy Flamer - 10
TOTAAL: 103 punten

Het wordt een lekker 'up close and personal' pack. Ik hoop dat de 3 puntjes extra mij deze maand wordt vergeven.

Qua schilderen wil ik het wit/grijs juist heel simpel aanpakken: modellen heel netjes in elkaar zetten (geen mold-lines en zo), dan White Undercoat spray en dan gelijk met washes gaan beginnen. Eens kijken hoe goed dat werkt.
rcp77
General
General

Berichtdoor Daniel » 13 aug 2014, 12:33

ik dacht da thet 150 punten was?
Daniel
General
General

Volgende

Keer terug naar [SLS 40K Campaigne] Tale of 6 Painters