Wave IV

Spelregels bespreken of taktieken voorleggen? Leg hier je SWXW vragen voor.

Wave IV

Berichtdoor rcp77 » 19 jul 2014, 00:40

Heeft iemand zich al goed verdiept in Wave IV?

Als Rebel-liefhebber zit ik met smart te wachten tot ik de Z-wing en in iets mindere mate de E-wing in mijn bezit heb, maar de echte gamechanger van deze wave is de Tie Phantom: cloaking maakt het spel totaal anders, en helemaal als je "Echo" als piloot neemt...

Even voor de duidelijkheid: de Tie Phantom heeft Cloaking als action erop zitten. Als je voor die actie kiest, dan krijgt het schip een marker en +2 Agility.
In een volgende beurt kun je De-cloaken: je gaat weer terug naar je originele stats, maar je moet daarbij voorafgaand aan de move dmv je manoeuvre dial een move van 2 voorwaarts of een barrel roll van 2 maken.
"Echo" verandert de "2 voorwaarts" in "2 lichte bocht naar links of rechts" - de tactische implicaties hiervan zijn bizar, zoals in het volgende artikel wordt uitgewerkt: http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=4880

Wat vinden jullie ervan??

Edit: fout m.b.t. k-turn/barrel roll veranderd.
Laatst bijgewerkt door rcp77 op 19 jul 2014, 11:00, in totaal 1 keer bewerkt.
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Re: Wave IV

Berichtdoor Daniel » 19 jul 2014, 09:17

Een kturn maken als je decloaked? Een barrelroll van 2 bedoel je :)

ben er nu lekker mee bezig. Defenders vind ik tot nu toe te duur voor wat ze doen. Phantoms: helemaal weg van. Goed, snel, maneuvreerbaar en niet te pakken te krijgen. Heerlijk!

z95 en,ewing moet ik nog fieldtesten...
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor rcp77 » 19 jul 2014, 10:59

Ja, daar heb je helemaal gelijk in! Zal een volgende keer nog eens goed nadenken voor ik iets midden in de nacht uit mijn hoofd post... Thx voor het corrigeren.
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
rcp77
General
General

Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Daniel » 19 jul 2014, 17:42

:P

net toernooitje gespeeld: escalation style. 2e geworden met een zinderende finale! Ik speel nooit meer zonder echo. Wat een held is die vent/meid! Hitte was niet normaal, maar xwing toernooien zijn echt fantastisch om te doen. Misschien morgen eindelijk de z95 en ewing proberen. Kom er dus op terug :D
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor rcp77 » 19 jul 2014, 18:32

Ben benieuwd!
rcp77
General
General

Keer terug naar Star Wars X-Wing Miniatures Game