Rebels: 100 punten lijst

Spelregels bespreken of taktieken voorleggen? Leg hier je SWXW vragen voor.

Rebels: 100 punten lijst

Berichtdoor rcp77 » 20 mei 2014, 22:51

Zojuist een erg leuke partij tegen een fluffy ietwat afgezwakte swarm tactics lijst van Pieter (met Vader ipv 3 extra rookies) gespeeld. Mijn lijst had ik gekozen puur op basis van modellen; drie modellen waar ik nog niet eerder mee had gespeeld uittesten. Deze lijst werkte echt verbazingwekkend genoeg behoorlijk goed (aangevuld met relatief erg goede dobbels), wat resulteerde in een voor mij onverwachte winst...

Bij deze mijn 100 punten lijst. Het idee van de lijst is om met name de pilot abilities van de Y-Wing en de HWK-290 te gebruiken om de B-Wing maximaal pijn uit te laten delen, en ondertussen voor support fire te zorgen. Graag op- en aanmerkingen...

HWK-290: Jan Ors
- Shield Upgrade
- Ion Cannon Turret

Y-Wing: "Dutch" Vander
- R2-D2

B-Wing: Ten Numb
- Stealth Device
- Marksmanship
- Fire-Controle System
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Re: Rebels: 100 punten lijst

Berichtdoor Daniel » 21 mei 2014, 07:47

Een Y-wing zonder Turret is in mijn ogen een gemis. Ik zou de Stealth Device van Ten Numb afhalen en hem daar van bekostigen. Stealth device geeft maar +1 agility tot je geraakt wordt, en dat gaat met Agility 2 nog steeds redelijk rap :]

Als je dat doet heb je 2 360 degrees Ion Turret ships: die kun je niet zo maar even negeren en outmaneuveren (wat normaal gesproken heel simpel is) werkt dan niet meer :]
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Keer terug naar Star Wars X-Wing Miniatures Game