Vader X: 150 pts

Spelregels bespreken of taktieken voorleggen? Leg hier je SWXW vragen voor.

Vader X: 150 pts

Berichtdoor Sphere » 14 mei 2014, 23:08

Okay, aangezien ik binnenkort tegen Arco een 150 punten lijst moet neerzetten ben ik hier alvast mee bezig geweest om wat op poten te zetten. Ik ben dan ook heel benieuwd wat jullie hiervan vinden. Het is geen rocketscience maar alle input is mooi meegenomen.

TIE Advanced - Darth "Don't leave home without him" Vader
Assault Missiles - Squad Leader

TIE Bomber - Captain Jonas
Proton Torpedoes - Advanced Proton Torpedoes

TIE Bomber - Scimitar Squad. Pilot
Proton Torpedoes - Advanced Proton Torpedoes

TIE Fighter - Howlrunner
Swarm Tactics

TIE Fighter - Academy Pilot

150 punten precies.

De stategie, Bombers en Vader die elkaar ondersteunen. Vader heeft 2 actions waarmee hij een target lock neemt en een evade of focus en schiet eerst met de Assault Missiles mooi in het midden van een swarm rebels. Alles binnen range 1 van de hit krijg ook 1 damage. Met squad leader geeft hij een extra actie aan Jonas. Jonas gebruikt deze actie voor een focus en mag zelf een target lock gebruiken en gaat eerst met de protons schieten. Hij geeft vervolgens een reroll op 2 attack dice op een model in range 1 te weten de Scimitar Squad. Pilot die ook eerst long range gaat schieten met de protons. Dit truukje proberen wij in beurt 2 weer maar dan met de short range Advanced Proton Torpedo's. De focus op deze tactiek is hitting hard in beurt 1 en 2.

De TIE Fighters moeten de druk opvoeren, ze fungeren als druk maar ook als cannon fodder, ik heb immers liever dat een TIE fighter a 12 punten kapot gaat dan een well loaded TIE Bomber van 26 a 23 punten. Die de TIE fighters zullen aggresief de druk opvoeren en eigenlijk de aandacht trekken zodat de bombers/Darth Vader hun ding kunnen doen. Howlrunners met swarm tactics zorgt voor een lekkere punch door de Pilot Skill 8 bij een Academy Pilot wat wel lekker is, dan heb je technisch 2 TIE fighters met PS 8 en 2 met PS 1.

Eigenlijk is hier niet meer van te maken. Hij is redelijk simpel en ik realiseer mij dat de bombers met Vader een risico is. Het werkt of het werkt niet. Als de bombers leeg zijn dan doen ze niet heel veel meer. Ze zijn hard om neer te halen maar schieten niet heel goed. Zij moeten dus in de eerste 2 beurten hun punten verdienen.

En, leuke lijst? Goede lijst?

Groet,

Pieter
“If something stands between you and your success – move it. Never be denied.” - Dwayne ‘The Rock’ Johnson

Arcade Universe
Click here to find an arcade in your neighborhood
Sphere
General
General

Medals: 16
Zilveren Schilder Medaille (3) Bronzen Schilder Medaille (1) Deelname Brons Bar (1)
Organiser Master (1) SLS Lid Supreme (1) Executive Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister (1) Transporter (2)
The Forgotten Colony Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Re: Vader X: 150 pts

Berichtdoor Daniel » 15 mei 2014, 10:57

Tegen een andere Imperial Speler zal je hard onderuit gaan: de bombers zullen verdomd weinig targets hebben omdat over het algemeen niemand op Range1 gaat zitten wachten op Advanced Proton Torps.

Denk dat Rhymer meer geschikt is om die ordnance te dragen. Natuurlijk, als je eens een keer goed uit komt krijg je elk rebelship wel neer :]
't is een beetje alle-eitjes-in-een-mandje met de Bombers en Papa die bij elkaar blijven (want je wilt focus EN Target lock), waardoor je gelimiteerd Field of Fire hebt. Snelle schepen kunnen daar misbruik van maken door te flanken, en dan komen de logge bombers niet zo snel weg. Dat gezegd te hebben, tegen Rebel fleets kan het prima werken. Wordt helemaal leuk met transports :P
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Re: Vader X: 150 pts

Berichtdoor Sphere » 15 mei 2014, 20:20

Ter lering en vermaak ben ik het (natuurlijk) niet met je eens want alles is afhankelijk van positioneren en druk uit oefenen. Rhymer is wellicht een betere keuze maar dat moet je een TIE fighter minder nemen. Dan wordt het aantal modellen wel erg laag.

Voor wat betreft die range 1, die moet je natuurlijk zelf opzoeken maar ik ben het wel met je eens dat dat moeilijk zal zijn. Goede spelers zullen die situatie proberen te vermijden maar ja gelukkig is niet iedereen zo goed als jij :D

Nu moet ik zeggen dat ik Empire vs Empire sowieso lastig vindt om een lijst voor te verzinnen want welke eenheden zijn nu het beste en wat doe je tegen een TIE swarm? Een andere TIE swarm? Dat is natuurlijk wel redelijk kaas?

Maar goed als ik de advanced protons laat vallen en Jonas inruil voor Rhymer dan is het effect weer enigzins weg hoewel range 2 dan wel range 1 gemaakt kan worden en dat is ook wel wat waard denk ik.
“If something stands between you and your success – move it. Never be denied.” - Dwayne ‘The Rock’ Johnson

Arcade Universe
Click here to find an arcade in your neighborhood
Sphere
General
General

Medals: 16
Zilveren Schilder Medaille (3) Bronzen Schilder Medaille (1) Deelname Brons Bar (1)
Organiser Master (1) SLS Lid Supreme (1) Executive Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister (1) Transporter (2)
The Forgotten Colony Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Keer terug naar Star Wars X-Wing Miniatures Game