Word dit nog gespeeld

Spelregels bespreken of taktieken voorleggen? Leg hier je WHF vragen voor.

Re: Word dit nog gespeeld

Berichtdoor Arjan » 13 jan 2015, 21:47

JasperA schreef:In de groep hebben we Vampire Counts (ik zelf). Ogres, Chaos, Lizardmen en dark elves. Oh en 1tje is verslaafd aan nieuwe modellen dus die zal er binnenkort ook wel Skaven bij hebben denk ik ;)

Aardig verschillend dus. Spelen jullie in de winkel of gewoon thuis en welke plek wonen jullie?
En aangezien jullie beginnend zijn is er ruimte voor nog 1 iemand? Misschien heeft me broertje ook interesse af en toe mee te doen, die heeft een empire leger als hoofdmacht(ook orcs & goblins, bretonia & wood elves ergens).
Arjan
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel

Medals: 1
SLS Lid (1)

Berichtdoor Singleton Mosby » 14 jan 2015, 00:45

Ik heb een groot Bretonnia en Chaos dwarves leger staan (4000 punten per stuk). Beiden voor 85% geschilderd. Daarnaast heb ik nog een compleet leger Araby liggen. Tot twee jaar geleden speelde ik veel fantasy maar de overhand die Magic heeft komt me echt de neus uit. Nadat ik een paar keer achter elkaar een groot deel van m'n leger kwijt raakte door Magic ben ik me veel actiever met 40k bezig gaan houden. Eerst gestopt met toernooitjes en het laatste jaar eigenlijk helemaal niet meer gespeeld.

Ik wil best nog een keer een poging doen, om te kijken of ik er weer in kan komen. Maar 't is wel een beetje roestig qua regels.
Singleton Mosby
General
General

Medals: 16
Gouden Schilder Medaille (4) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1)
Blog Meister Veteraan (1) Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) The Renegade Crown Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Arjan » 14 jan 2015, 05:37

Singleton Mosby schreef:Ik heb een groot Bretonnia en Chaos dwarves leger staan (4000 punten per stuk). Beiden voor 85% geschilderd. Daarnaast heb ik nog een compleet leger Araby liggen. Tot twee jaar geleden speelde ik veel fantasy maar de overhand die Magic heeft komt me echt de neus uit. Nadat ik een paar keer achter elkaar een groot deel van m'n leger kwijt raakte door Magic ben ik me veel actiever met 40k bezig gaan houden. Eerst gestopt met toernooitjes en het laatste jaar eigenlijk helemaal niet meer gespeeld.

Ik wil best nog een keer een poging doen, om te kijken of ik er weer in kan komen. Maar 't is wel een beetje roestig qua regels.

Zulke verhalen heb ik inderdaad vaker gelezen dat met magie een half leger vernietigd kan worden. Dat vind ik ook echt belachelijk, maar met huisregels moet dat te regelen zijn denk ik. En ook voor jou, mocht je het niks vinden met kings of war eerder in de posts kan je beide legers gebruiken en magic is ter ondersteuning, je hebt echt regimenten nodig om te winnen en geen uber characters.

En wat betreft het roestig zijn, ik heb mezelf nog nooit op kunnen brengen de hele regelbijbel door te lezen qua regels ;).
Arjan
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel

Medals: 1
SLS Lid (1)

Berichtdoor JasperA » 14 jan 2015, 10:10

Met de groep spelen we onderling vaak thuis. Regio Zoetermeer (of Leiden voor 1), altijd wel plek voor 1 extra. Ik ben ook regelmatig aanwezig op donderdag avond bij de part time heroes in Zoetermeer. Misschien dat we daar een keer kunnen afspreken voor een pot Warhammer?
JasperA
General
General

Medals: 6
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
SLS Lid Supreme (1) Tournament Apprentice (1) Transporter (1)

Berichtdoor Daniel » 14 jan 2015, 10:45

Magic. Bane of my life.

Zelfde ervaring als Singleton. Paar toernooitjes gedaan, en daar was het 3 games lang: Je hebt een lvl 4 mage, dus je hebt gewonnen.
Zelfs met house rules die ik heb ingesteld in LEidschendam is het nog steeds geen doorkomen aan. Het idee was, spell 6 is out of the game, rol je 6 mag je een andere spel kiezen. Ook was het 1 level per 1000 punten, maar zelfs dan op 2000 punten hadden mages zwaar het overwicht.

Ergste pot in de afgelopen editie, wat voor mij echt de doodsteek was, was 3000 punten, ik had 2 lvl 2 mages mee (vroeger meer dan voldoende) als scroll caddy's, en zelfs dan, 1 irresistable force op 40 black orcs, allemaal dood. Dat was het moment van de "Bekijk het maar". NIet dat ik niet tegen mn verlies kan, we hebben gewoon doorgespeeld, maar na beurt 2 was het gewoon klaar. Had ik nog 2 blokjes goblins staan en was het een kwestie van handjes schudden en inpakken. Opstellen en voorbereiding was meer tijd dan de battle zelf, en dat vind ik echt niet tof.
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor JasperA » 14 jan 2015, 11:08

Daniel, wat voor magic gebruikt je tegenstander dan om gelijk 40 orcs dood te maken? Zeker Death of Shadow ofzo? In mijn ervaring zien we bij 1000 punten soms al een lvl 4 wizzard. Maar die gaat vaak zelf dood door de miscast table voordat deze zijn punten heeft terug verdient. Let wel op, zoveel death magic etc. hebben we nog niet gebruikt in de groep.

Ik krijg ook het idee uit jouw verhaal dat je met 1 grote "deathstar" unit speelt? Ben ik persoonlijk ook niet een fan van, dan veranderd het potje al snel in wie heeft de grootste/sterkste deathstar? Volgens mij is de magie speciaal zo ontworpen om de deathstars te balanceren.
JasperA
General
General

Berichtdoor NutTownTau » 14 jan 2015, 11:34

ben al 3 jaar van plan om fantasy weer op te pakken.. Maar het komt er steeds niet van. Er word bij PTH met regelmaat fantasy gespeeld, maar daar ligt de focus wel behoorlijk op magic: de kerel die het t meeste speelt heeft over het algemeen een Slann en een stuk of 4 skink priests in een potje van 2000/2500 punten. En de comets vliegen je dan om de oren.
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Daniel » 14 jan 2015, 13:15

JasperA schreef:Daniel, wat voor magic gebruikt je tegenstander dan om gelijk 40 orcs dood te maken? Zeker Death of Shadow ofzo? In mijn ervaring zien we bij 1000 punten soms al een lvl 4 wizzard. Maar die gaat vaak zelf dood door de miscast table voordat deze zijn punten heeft terug verdient. Let wel op, zoveel death magic etc. hebben we nog niet gebruikt in de groep.

Ik krijg ook het idee uit jouw verhaal dat je met 1 grote "deathstar" unit speelt? Ben ik persoonlijk ook niet een fan van, dan veranderd het potje al snel in wie heeft de grootste/sterkste deathstar? Volgens mij is de magie speciaal zo ontworpen om de deathstars te balanceren.

black orks zijn niet zo duur en had verder ook niets. Daarnaast, het was 3000 punten, dus je hebt al snel points to spare. Ik probeer mijn leger niet alles in een mandje te gooien. Spreid je winst zeg maar. Warboss en Army standard stonden in unit Orcs. Het was mijn centrale blok: the center must hold. Daarnaast stonden nog 2x40 orcs, 3x 40 goblins, paar warmachines, allemaal standaard voor een O&G army. Ik speel met background in mind, Orcs gaan niet in een unit vormen als er niet een hele berg extra boyz aanwezig zijn. Weet niet meer welke magic hij gebruikte, het was Chaos, dus zal wel death of shadow inderdaad geweest zijn.

NutTownTau schreef:ben al 3 jaar van plan om fantasy weer op te pakken.. Maar het komt er steeds niet van. Er word bij PTH met regelmaat fantasy gespeeld, maar daar ligt de focus wel behoorlijk op magic: de kerel die het t meeste speelt heeft over het algemeen een Slann en een stuk of 4 skink priests in een potje van 2000/2500 punten. En de comets vliegen je dan om de oren.

Daar kan ik dus echt niet bij met mn hoofd... waarom zou je zo'n ultiem saaie battle willen creeren voor jezelf OF voor je tegenstander?
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor NutTownTau » 14 jan 2015, 14:01

Tsja... Echt interresant is het niet.. Maar de kans dat je wint gaat wel omhoog :roll:
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor JasperA » 14 jan 2015, 14:03

Daniel schreef:black orks zijn niet zo duur en had verder ook niets. Daarnaast, het was 3000 punten, dus je hebt al snel points to spare. Ik probeer mijn leger niet alles in een mandje te gooien. Spreid je winst zeg maar. Warboss en Army standard stonden in unit Orcs. Het was mijn centrale blok: the center must hold. Daarnaast stonden nog 2x40 orcs, 3x 40 goblins, paar warmachines, allemaal standaard voor een O&G army. Ik speel met background in mind, Orcs gaan niet in een unit vormen als er niet een hele berg extra boyz aanwezig zijn. Weet niet meer welke magic hij gebruikte, het was Chaos, dus zal wel death of shadow inderdaad geweest zijn.

Ja dat klinkt als behoorlijk standaard! Maar ik neem aan dat het dan gaat om enkele spells (misschien zelfs 1) die dit veroorzaken? Huisregel om zulke spells te beperkten/verbieden is het dan in jouw meening opgelost? Zelf spelen we altijd met veel buffs/debuffs en meerdere units. Dan is Magic een leuke toevoeging op het spelletje :)
JasperA
General
General

VorigeVolgende

Keer terug naar Warhammer Fantasy