Word dit nog gespeeld

Spelregels bespreken of taktieken voorleggen? Leg hier je WHF vragen voor.

Word dit nog gespeeld

Berichtdoor Arjan » 13 jan 2015, 18:48

Hallo allemaal,

Word er nog een beetje warhammer fantasy gespeeld?
Ikzelf ben nu bezig mijn lizardmen aan het verven die ik nog heb liggen, en door een goede deal bij een Belgische webwinkel nog
wat nieuwe modellen gekocht(32 saurus, 20 temple guard en 8 cold one riders voor iets meer dan 60 euro).

Waarom lizardmen? Altijd al cool gevonden toen ik begon met 40k(3e editie) en denk dat de rede is dat ik nooit echt doorgegaan ben met
fantasy de verkeerde legerkeuze geweest is. Wilde toen voor lizardmen of bretonnia gaan, maar voor chaos gekozen omdat dit mij aangeraden
werd(zouden net nieuw uit komen) en de genoemde legers hadden oude modellen. Daarna nog daemons, beastmen, dark elves en empire geprobeerd
maar was het allemaal net niet, dus nu eindelijk bij mijn originele keuze uitgekomen. Waarom, wie houd er niet van een leger met dino's erin ;).

Maar het forum hier is best stil, zijn er nog mensen die het spelen en zo ja mensen di het mij zouden kunnen leren, heb het echt nog nooit gespeeld.

Groeten Arjan
Arjan
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel

Medals: 1
SLS Lid (1)

Re: Word dit nog gespeeld

Berichtdoor Phoenix » 13 jan 2015, 19:21

Ik ben ooit begonnen aan een Wood Elves leger, maar ik ben al m'n tijd aan W40k kwijt. De Wood Elves zijn inmiddels ook verkocht. Denk dat de meeste forumleden voornamelijk W40k spelen.
Phoenix
General
General

Medals: 6
Deelname Brons Bar (1) SLS Lid Supreme (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (2) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor Daniel » 13 jan 2015, 19:37

Er zijn er maar weinig die het hebben. Let alone, die het spelen. Let alone, Actief.

VRoeger was ik erg actief, maar sinds GW besloten heeft dat magic het belangrijkste in het spel was, was voor mezelf de lol er snel af. Ik heb wel een 3k Orc & Goblin leger ready to roll en ik heb een groot Wood Elf leger in sprue. Ik hou mn hart vast voor wat GW in de toekomst met Fantasy gaat doen. geruchten gaan over ronde bases, geen old world meer, alle legers van een bepaald soort bij elkaar te stouwen... biedt me weinig rust.
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor Arjan » 13 jan 2015, 20:16

Daniel schreef:Er zijn er maar weinig die het hebben. Let alone, die het spelen. Let alone, Actief.

VRoeger was ik erg actief, maar sinds GW besloten heeft dat magic het belangrijkste in het spel was, was voor mezelf de lol er snel af. Ik heb wel een 3k Orc & Goblin leger ready to roll en ik heb een groot Wood Elf leger in sprue. Ik hou mn hart vast voor wat GW in de toekomst met Fantasy gaat doen. geruchten gaan over ronde bases, geen old world meer, alle legers van een bepaald soort bij elkaar te stouwen... biedt me weinig rust.

Dat is ook 1 van de dingen die mij erg weerhoud fantasy te spelen, magic leuk maar niet leger vernietigend. Speel je ook geen oudere editie?
Maar als je je orcs en goblins nog is wil gebruiken maar niet van giga magic houd, probeer eens kings of war.
http://www.manticgames.com/free-rules.html
Regels en legerlijsten zijn hierboven te vinden als pdf. Regels zijn simpel, maar het spel bied best uitdaging vooral door te manouvreren, 1 tegen 1 units werkt niet zo goed
als bijvoorbeeld in de flank aanvallen. Je hebt geen uber magic(Zap!(3) is niks meer als met 3 dobbelstenen een 4+ te gooien om te raken) en geen uber characters maar wel warhammer fantasy feel.

Maar terug on topic, warhammer fantasy dacht ik dat het nog redelijk gespeeld werd, vandaar de vraag.
Arjan
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel

SLS Lid (1)

Berichtdoor Sphere » 13 jan 2015, 21:02

Zag ik nou goed dat er geruchten zijn voor een nieuwe editie ofzo?
“If something stands between you and your success – move it. Never be denied.” - Dwayne ‘The Rock’ Johnson

Arcade Universe
Click here to find an arcade in your neighborhood
Sphere
General
General

Medals: 16
Zilveren Schilder Medaille (3) Bronzen Schilder Medaille (1) Deelname Brons Bar (1)
Organiser Master (1) SLS Lid Supreme (1) Executive Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister (1) Transporter (2)
The Forgotten Colony Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor JasperA » 13 jan 2015, 21:10

Ik speel (beginnend) ben langzaam maar zeker een leger aan het opbouwen. :) ik speel vooral onderling met een aantal vrienden, hierin spelen we nog niet met zoveel punten (meestal 1000) en is er nog niet veel magic. Dus dat gaat voorlopig goed, ik zit er over te denken om het te beperken met huisregels als in de toekomst de magic te erg gaat overheersen.
JasperA
General
General

Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
SLS Lid Supreme (1) Tournament Apprentice (1) Transporter (1)

Berichtdoor Daniel » 13 jan 2015, 21:11

Ofzoiets ja... GW lijkt het spel radicaal om te gooien... Ben benieuwd.

Oude editie speel ik heel zelden nog wel eens, maar afgelopen jaar 2 keer ofzo?
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor JasperA » 13 jan 2015, 21:31

Sphere schreef:Zag ik nou goed dat er geruchten zijn voor een nieuwe editie ofzo?

Net gegoogled en een filmpje gezien: de geruchten zijn best extreem wat betreft de modellen: alle legers samengevat in 6 facties, ronde bases (????) en een post end times setting. Wat betreft regels schijnt het dan weer minder te veranderen. Hoe dat werkt in combinatie met ronde bases snap ik dan niet, maar ja we zullen het wel merken.
JasperA
General
General

Berichtdoor Arjan » 13 jan 2015, 21:31

Sphere schreef:Zag ik nou goed dat er geruchten zijn voor een nieuwe editie ofzo?

http://www.warseer.com/forums/showthread.php?404065-Warhammer-And-Now-For-Something-Completely-Different
Voor al je nieuwe editie nieuws ;).

@ Daniel, dat is niet veel.

Ik speel (beginnend) ben langzaam maar zeker een leger aan het opbouwen. :) ik speel vooral onderling met een aantal vrienden, hierin spelen we nog niet met zoveel punten (meestal 1000) en is er nog niet veel magic. Dus dat gaat voorlopig goed, ik zit er over te denken om het te beperken met huisregels als in de toekomst de magic te erg gaat overheersen.

Ik heb nu 600 punten bij elkaar, skink priest, 15 saurus, 2x 10 skink skirmishers en een bastilodon.
Komt meer bij, vooral de grote dino's, gewoon omdat ze cool zijn. Klinkt als het soort groepje wat me aantrekt, als je niet tevreden ben met iets, huisregel en klaar zodat je het wel leuk vind. Welke legers spelen jullie?
Arjan
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel

SLS Lid (1)

Berichtdoor JasperA » 13 jan 2015, 21:37

Arjan schreef:

http://www.warseer.com/forums/showthread.php?404065-Warhammer-And-Now-For-Something-Completely-Different
Voor al je nieuwe editie nieuws ;).

@ Daniel, dat is niet veel.

Ik heb nu 600 punten bij elkaar, skink priest, 15 saurus, 2x 10 skink skirmishers en een bastilodon.
Komt meer bij, vooral de grote dino's, gewoon omdat ze cool zijn. Klinkt als het soort groepje wat me aantrekt, als je niet tevreden ben met iets, huisregel en klaar zodat je het wel leuk vind. Welke legers spelen jullie?

In de groep hebben we Vampire Counts (ik zelf). Ogres, Chaos, Lizardmen en dark elves. Oh en 1tje is verslaafd aan nieuwe modellen dus die zal er binnenkort ook wel Skaven bij hebben denk ik ;)
JasperA
General
General

Volgende

Keer terug naar Warhammer Fantasy