Fantasy 9th Wishlisting

Spelregels bespreken of taktieken voorleggen? Leg hier je WHF vragen voor.

Fantasy 9th Wishlisting

Berichtdoor Daniel » 07 nov 2013, 13:05

Gents! Zoals sommige weten zou volgend jaar de nieuwe editie fantasy moeten komen. Op welke veranderingen hopen jullie?

Zelf:

- Magic zwakker dan nu. LD wordt S, ignore miscast op een 2+, Strenght test of dood...allemaal niet nodig.

- Miscast table veel, VEEL dodelijker. Nu heb je krachtige spells, maar miscast betekend doorgaands door verdediging maar een paar power dice weg en misschien 3 poppetjes opgeblazen. Lekker boeiend.

- Skirmishers sterker en weer ouderwets Chaff units laten zijn, zoals ze bedoeld zijn

- Charges weer gewoon op 2x movement, random charges kan wel, maar Dwarves die 3 inch lopen en 15" kunnen chargen?

- Elke sterkte ook een zwakte. Unbreakable is leuk en aardig, maar 2 horde formations met Unbreakability is na 3 beurten ook niet leuk meer.

- Terrain dat weer blokkades vormt. Bosje? Lekker boeiend, gewoon doorheen banjeren op dit moment. Laat het weer een beetje wat 'doen' :)

Ik hoop op een ouderwets awesome fantasy waar het allemaal draait om een veldslag draait, in plaats van een mages tegen de rest. Ik heb er iig zin in en torenhoge verwachtingen :D
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Re: Fantasy 9th Wishlisting

Berichtdoor rcp77 » 07 nov 2013, 13:10

Klinkt inderdaad als de WFB die ik vroeger speelde en waar ik van genoot (Go Wood Elves!)...
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Blonde Beer » 08 nov 2013, 20:13

Grappig hoe mensen anders over dingen kunnen denken. Ik zou de meeste veranderingen die Daniel leuk zou vinden zelf een ramp vinden :). Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk.

Ik vraag me alleen af welk leger 2 grote blokken Unbreakable neerzet?

Welke veranderingen ik wil zien?

1. Ik wil alle lores uit het hoofdboek het zelfde power niveau hebben als de nieuwe lores uit de army books.
2. Strenge regels voor Allies in fantasy. Maar ook echt heel streng. Warriors/Beastman/Deamons die alleen met hun 3en samen kunnen etc.
Blonde Beer
Lieutenant General
Lieutenant General

Medals: 9
Gouden Schilder Medaille (2) SLS Deelname (1) SLS Lid Supreme (1)
Junior Recruiter (1) Medal of Honor (1) Blog Meister (1)
Tournament Grand Master (1) The Renegade Crown Bronze (1)

Berichtdoor Singleton Mosby » 09 nov 2013, 00:51

Daniel schreef:
Ik hoop op een ouderwets awesome fantasy waar het allemaal draait om een veldslag draait, in plaats van een mages tegen de rest. Ik heb er iig zin in en torenhoge verwachtingen :D

Ik teken ervoor Daniel! Het fantasy wat jij beschrijft is exact waar ik weer van zou kunnen genieten.
Singleton Mosby
General
General

Medals: 16
Gouden Schilder Medaille (4) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1)
Blog Meister Veteraan (1) Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) The Renegade Crown Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor BenEvil » 09 nov 2013, 15:18

Ik zou het ook wel wat vinden als je max 6 inch vanaf je deployment zone kan vanguarden. Ik speelde laatst met Skaven en zette het veld gewoon vanaf ronde 1 helemaal vast. Was een van de saaiste potten die ik tot nu toe gespeeld heb.
Fly regel vind ik erg dom, het is eigenlijk meer een sprong van 10 inch ipv vliegen. Als een beest kan vliegen, dan kan het ook flying high etc en laten ze maar wat bedenken dat het niet OP wordt.
Ambush regel is veel te zwak, terwijl het echt hele leuke situaties zou kunnen opleveren. Misschien de eerste twee inch van deployment zone beschikbaar maken voor ambush-ers en warmachines allemaal een extra wound?
Dwarfs moeten magic krijgen (staat al op de planning toch?) en het liefst iets waarmee ze mobiel(er) worden, bijv mechanische pony's ofzo. Of vloek ik nu in de kerk? :)
The pen is mightier than the sword and considerably easier to write with
BenEvil
Major
Major

Medals: 4
SLS Lid Veteraan (1) Medal of Honor (1) Strategic Debriefing Medal (1)
The Renegade Crown Ribbon (1)

Berichtdoor rcp77 » 09 nov 2013, 16:00

Flying high en aerial combat was vroeger geweldig!
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Singleton Mosby » 09 nov 2013, 18:16

BenEvil schreef:Dwarfs moeten magic krijgen (staat al op de planning toch?) en het liefst iets waarmee ze mobiel(er) worden, bijv mechanische pony's ofzo. Of vloek ik nu in de kerk? :)

Nee man, dwarfs moeten altijd "dikke middelvinger met je magic" kunnen blijven zeggen.
Singleton Mosby
General
General

Medals: 16
Gouden Schilder Medaille (4) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1)
Blog Meister Veteraan (1) Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) The Renegade Crown Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Keer terug naar Warhammer Fantasy