Terminator Wapens

Spelregels bespreken of taktieken voorleggen? Leg hier je 40K vragen voor.

Terminator Wapens

Berichtdoor MonkeyMarkiak » 09 sep 2018, 13:35

Hey!

Even een vraagje. Ik was van plan om binnenkort (lees: binnen 1 jaar) te beginnen aan mijn terminators uit de BaC en BoP sets. Nu heb ik als Night Lords speler (nog) niet de luxe om de voordelen van cataphractii en tartaros armour te benutten, maar ik hoop wel dat deze optie in de toekomst er wel gaat komen. Ik zit nu te twijfelen tussen 2 opties:

- In eerste instantie wilde ik de cataphractii uitrusten met dual lightning claw en de tartaros met power/chain fist en een combi weapon (dus basicly dual lightning met stormshields en heavy armoured stern guards), maar ik bedacht me dat dit misschien wat onhandig was gezien de cataphractii zo traag zijn en het dus lastig gaat worden om na een alpha strike nog in close combat te komen.

- De tweede optie was het tegenovergestelde: dus de tartaros uitrusten met dual lightning claws en de cataphractii met combi bolters en chain/power fists. De tartaros marines kunnen relatief snel advancen en geisoleerde units uitschakelen terwijl de cataphractii fire support leveren. Dit zou misschien handiger zijn, maar dat na het uitschakelen van vijandelijke units worden de tartaros wss te gemakklijk van tafel geschoten.

Anyhow, ik begreep dat de marine spelers wel regels hadden voor de verschillende soorten terminator armour en ik was nieuwsgierig wat jullie ervaringen zijn met deze units.
Let's keep the forum alive and start hobby blogs!
(with regular picture updates)

Night Lords 61st Company
http://www.sweetlakesentinels.nl/forum/ ... =11&t=1648

House Drachen
http://www.sweetlakesentinels.nl/forum/ ... =47&t=2287
MonkeyMarkiak
Captain
Captain

Medals: 1
Zilveren Schilder Medaille (1)

Re: Terminator Wapens

Berichtdoor NutTownTau » 10 sep 2018, 08:55

Ik heb nog nooit met de nieuwe terminator patterns gespeeld, maar de "regel" was altijd: melee terminators in een landraider (anders halen ze hun target niet) en deepstrikende terminators een ranged wapen geven (anders doen ze beurt 1 niks). Maar het zou goed kunnen dat dit met 8th edition is veranderd, nu 1st turn charges mogelijk zijn.
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Keer terug naar Warhammer 40K