Necromunda!

Toon je mooiste modellen of juist de slechtste om je skills te verbeteren. Laat jezelf zien!

Necromunda!

Berichtdoor NutTownTau » 13 maart 2019, 10:55

Hoewel ik nog amper iets aan mijn gang heb gedaan, ben ik wel vol enthousiasme begonnen met wat terrein voor Necromunda. Of eigenlijk met het boord waar het op moet komen te staan. Ik vind het idee van Zone Mortalis erg tof: maar de tegeltjes in de Necromunda doos zijn een beetje... plat, en de tegeletjes van Forgeworld zijn een beetje... duur.

Dus ben ik zelf maar begonnen met bouwen, de platen zijn (als het goed is) hetzelfde formaat als de tegels uit de doos en als ze af zijn staan er nog muurtjes op het programma.

Afbeelding

Afbeelding

Het is op de foto niet zo goed te zien maar het deel in het midden is bedekt met lijm uit een lijmpistool en houtlijm zodat het wat textuur heeft. Als het tijd is om te schilderen gaat het hopelijk op een soortement water/slijm/vervuiling lijken. Likje groene verf en een glanzend laklaagje doet hopelijk genoeg. Er komt not wel een traliewerk overheen maar daar ben ik nog buisjes voor op maat aan het snijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de laatste ben ik begonnen met het maken van 'tegels' maar ik ben even gestopt omdat ik eerst een teststukje wil doen om te kijken hoe stevig het eindresultaat is. Een paar 100 tegeltjes knippen/leggen is een ding, maar als ik er daarna achter kom dat ze na 1 potje naar de getver zijn... dus eerst even testen en misschien dat ik daarna toch in plasticard investeer.
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Re: Necromunda!

Berichtdoor JasperA » 13 maart 2019, 10:58

Wow wat een ambiteus project! Wat voor materialen heb je gebruikt hiervoor? Ik zie ook karton/papier? Heb ooit zelf wat gemaakt met kartonnen elementen erin en het is mijn ervaring dat deze krom trekken tijdens het lijmen/verfen.
JasperA
General
General

Medals: 6
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
SLS Lid Supreme (1) Tournament Apprentice (1) Transporter (1)

Berichtdoor NutTownTau » 13 maart 2019, 12:54

De basis is 8mm dik MDF, met daarop posterboard zodat er een beetje diepte in gemaakt kan worden.

Voor de rest... is het vooral een combinatie van allerlei zooi die ik had liggen.

In de eerste tegel zit een 'bakje' van plasticard, met daarin aan beide kanten een plastic strip zodat ik er tralies op kan leggen.

Het schuin lopende deel van de tweede tegel is van 1mm dik karton, met daarop plastic strips voor een patroon en stevigheid. In het midden ligt 'Granny Grating' waar ik de Nederlandse naam van ben vergeten. Het is een soort flexibel plastic raster dat wordt gebruikt bij borduren oid.

In de gaten van de 3e tegel ligt een stukje metalen gaas dat ik nog had liggen, de gele strips langs de zijkant zijn verpakkingsmateriaal (van dat plastic 'lint' dat wel eens om kartonnen dozen zit).

Het ronde deel in de 4e tegel is een plastic deksel van... iets. Ik heb het midden eruit gesneden en er een stukje van de 'Granny Grating' onder gelijmd.

De tegels zijn inderdaad van karton, maar ik twijfel nog of ik daar verder mee ga. Van de week eerst maar een paar tegeltjes op een stukje karton lijmen en het hele gebeuren verven en vernissen om te kijken hoe stevig het blijft.
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)

Berichtdoor NutTownTau » 15 maart 2019, 11:45

Kleine update:

Afbeelding
NutTownTau
General
General

Berichtdoor JasperA » 15 maart 2019, 12:21

Dat ziet er goed uit man! Knap staaltje precisie werk!
JasperA
General
General

Medals: 6
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
SLS Lid Supreme (1) Tournament Apprentice (1) Transporter (1)

Berichtdoor NutTownTau » 15 maart 2019, 12:31

Niet helemaal zo precies als ik zou willen, maar precies genoeg om een beetje uniforme indruk te wekken.
NutTownTau
General
General

Berichtdoor DeathKorps » 16 maart 2019, 12:52

Ziet er heel gaaf uit! Tof gedaan.
DeathKorps
Lieutenant General
Lieutenant General

Medals: 4
Gouden Schilder Medaille (2) Zilveren Schilder Medaille (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor NutTownTau » 17 maart 2019, 13:27

En na een korte pauze in de vorm van Fearless gaat het werk gewoon verder: Afbeelding

Het begint nu redelijk vorm aan te nemen, ik weet alleen nog niet of ik blij ben met de smurrie op de tegels. Het is wel leuk voor de afwisseling.. maar ben nog niet helemaal overtuigd.

Afbeelding
Ik heb ook geprobeerd wat "water" aan de put toe te voegen, maar dat heb ik mischien verkloot door er te vroeg washes op te smeren.. maar met een beetje geluk valt het niet meer zo op na een laagje gloss varnish.
NutTownTau
General
General

Berichtdoor DeathKorps » 17 maart 2019, 17:35

Het ziet er goed uit hoor :)
DeathKorps
Lieutenant General
Lieutenant General

Medals: 4
Gouden Schilder Medaille (2) Zilveren Schilder Medaille (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor rcp77 » 18 maart 2019, 09:30

Tof!
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Volgende

Keer terug naar Painting, gallery & modelling